dilluns, 2 de febrer del 2009

Vacas, Cerdos, Guerras y Brujas...

Estic en l'equador d'eixes "mini-vacances" post-exàmens, que m'estan servint per recobrar la cordura cerebral, perduda al llarg de les setmanes d'estudi precedents als fatídics exàmens.
De dilluns a dimecres, em vaig dedicar al sillon-ball pels matins i part de la vesprada. Al voltant de les 7 de la vesprada eixia de casa, i anava a recuperar l'estat de forma perdut a les pistes d'atletisme de Torrent. El dijous vaig decidir tornar a Ontinyent, on tenia que fer una sèrie de "gestions"(a més, com a casa no s'està a cap lloc...). Els dies que he pasat a casa els he aprofitat llegint i entrenant. Hui dilluns he decidit tornar a Torrent, ja que al final ú acaba cansant-se d'estar a un lloc fixe, i és divertit anar i tornant...

En fi...Que hui volia escriure per una senzilla raó. Volia parlar-vos del llibre que vaig començar a llegir el divendres passat. S'anomena Vacas, Cerdos, Guerras y Brujas, Los enigmas de la cultura i està escrit per Marvin Harris, un antropòleg americà de renom i ben contrastat. La pretensió d'aquest llibre és donar una visió diferent, pràctica, d'alguns tabús, enigmes i/o pràctiques aparentment estranyes des del nostre punt de vista (occidental), però que analitzades dintre del seu context són certament lògiques i fins i tot encertades. El llibre tracta des de la prohibició de matar vaques a la Índia, passant per la porcofobia que manifesten els musulmans, contrastat amb l'amor que manifesten alguns pobles primitius per la figura del porc, i altres enigmes, com puga ser el del cargo fantasma, que es dona entre d'altres llocs a l'illa de Nova Guinea. Què més podria dir...si encara no me'l he acabat i ja m'ha fascinat...
Sols afegir que si algun dia teniu temps de sobra, esteu queferosos, i us apteix llegir un poc, i de passada aprendre curiositats al voltant de cultures diverses, aquest llibre de Marvin Harris us sorprendrà.

Si en el fons els humans no som tan diferents com pareix...