dilluns, 28 de gener del 2013

27/01/2013 - Cross d'Alcoi (Campionat Autonòmic de Camp a Través per Equips)

Després d'un mes pràcticament sense escriure, aci estic de nou per actualitzar el blog. 

La veritat és que des de la Sant Silvestre de Tavernes de la Valldigna (hui justament fa un mes de dita competició) que no havia tornat a posar-me un dorsal, i és per eixe motiu que al llarg de tot aquest mes de gener aquest blog ha restat inactiu.

Però ahir mateix vaig tornar a l'acció, i ací estic, per transmetre-vos com va anar la cosa.

Abans, però, faré un xicotet incís, ja que el passat diumenge 20 de gener era realment quan tenia previst tornar a competir, concretament al Cross d'Almoradí. Però un inoportú virus estomacal em va deixar KO la nit abans de la competició, i vaig haver de passar el diumenge pel matí a Urgències. 
Per sort, i després de rebre la medicació pertinent, la recuperació d'aquest percanç ha estat ràpida i he tornat de seguida als entrenaments, la qual cosa em va permetre ahir mateix competir amb garanties en una de les competicions més importants per a mi en aquesta temporada hivernal: l Autonòmic de Cross per Equips.

I dit açò, arriba el moment d'entrar "en matèria":

Ahir, diumenge 27 de gener, es va disputar a la localitat d'Alcoi el Campionat Autonòmic de Camp a Través per Equips, classificatori per al Ct. d'Espanya de Camp a Través per Equips en les seues diverses modalitats i categories, a disputar en Orpesa del Mar (Castelló) el proper 24 de febrer de 2013.

En la meua categoria, la sènior (Absoluta) masculina, hi havia dos modalitats a disputar. Per una banda, el cross curt (4 km), en la qual classificaven per al Ct. d'Espanya els cinc millors equips en línia de meta, i d'altra banda el cross llarg (11 km), modalitat en la qual classificaven els tres millors equips que arribaren a línia de meta. En eixe sentit, destacar que per a formar equip, cada club devia contar amb un mínim de 4 atletes arribats a meta. Per realitzar les classificacions es sumen les posicions dels 4 millors atletes de cada club que haja aconseguit completar equip, i aquell equip el qual la suma de les posicions dels seus quatre millors atletes done una suma més baixa, guanya. I així successivament fins completar la classificació d'equips arribats a meta.

El meu club, el C.A. L'Alcúdia, va optar per presentar equip a les dues modalitats, tant al cross curt com al cross llarg. I a mi concretament em van col·locar en la prova llarga.

El circuit, que constava d'una volta petita d'uns 1000 metres i cinc voltes grans d'uns 2000 metres aproximadament, transcorria per una zona boscosa annexa al poliesportiu Francisco Laporta d'Alcoi, als peus del paratge natural de la Font Roja. El traçat del mateix era francament dur, ja que, per una banda el terreny era molt irregular, havent molts girs així com gran quantitat de pedres soltes d'un tamany considerable arreu del trajecte; d'altra banda, algunes zones del circuit transcorrien per sendes súmament estretes, i era gairebé impossible adelantar en dits trams.

L'eixida va ser prou neta, i em vaig situar aproximadament per la meitat del pelotó. Conforme van anar passant els quilòmetres la meua musculatura va anar ressentint-se, ja que com he dit abans, el perfil irregular del circuit dificultava la carrera i afegia duresa a la prova. En els darrers quilòmetres vaig perdre alguna posició, però vaig mantindre com vaig poder el ritme que portava, la qual cosa em va permetre finalitzar la cursa en la posició 47, amb un temps de 38 minuts i 30 segons, a una mitjana de 3 minuts i 31 segons el quilòmetre (recordar que la prova constava de vora 11 quilòmetres). Els resultats complets a nivell individual es poden consultar ací.

Pel que fa a la classificació per equips, destacar que el meu club, el C.A. L'Alcúdia va finalitzar en 7a posició d'un total de 9 equips segons les meues estimacions (encara no han eixit els resultats oficials). Jo vaig contribuir a aquest resultat amb la meua 47a posició, entrant 4t del meu equip (últim membre del club que puntuava per a la classificació). Els meus altres companys, Jose Mollà, Adelino Pastrana i Ximo Mollà van classificar en les posicions 23, 25 i 28 respectivament. El resultat a nivell col·lectiu és l'esperat, ja que el nostre equip no tenia res a fer front a altres rivals amb atletes de gran prestigi a carreres de cross i ruta, com el Cárnicas Serrano o el C.A. Massamagrell, que enguany ha construït un equip potentíssim (pressumiblement a base de talonari). Nosaltres som gent "amateur", i front a aquesta gent, gairebé professional, fem el que podem, per tant cal valorar positivament el resultat obtingut.

I ara, una vegada passat l'Autonòmic de Cross per Equips, toca marcar-se nous reptes. De cara a aquest cap de setmana, la intenció és competir a pista coberta, la qual cosa suposarà el meu retorn a dita superfície després de gairebé 3 temporades sense xafar-la. Si tot va com cal, la meua idea és disputar el 3000 m.l., amb la intenció de fer menys de 9 minuts i 30 segons sobre dita distància.

Per tant, amb aquesta idea en ment us deixe. La setmana pròxima us contaré com ha quedat finalment la cosa!

* Foto del passat diumenge 27/01/13 al Cross d'Alcoi. Just abans d'eixir amb Ivan Tormo: paisà, amic i company de fatigues des de l'escola primària fins a l'actualitat.