dijous, 6 de juny del 2013

5000 m.ll. Autonòmic Promesa i Veterà + Control Absolut a Alfàs del Pi - 1/06/2013

Instantània del 5000 m.ll. disputat el passat dissabte 1 de juny a Alfàs del Pi. Just en eixe moment estàvem avançant al primer dels nombrosos atletes que vam acabar doblant durant la cursa.




El passat dissabte 1 de juny es va disputar a la localitat alacantina d'Alfàs del Pi el Campionat Autonòmic de les categories Promesa i Veterà, organitzat per la Federació Valenciana d'Atletisme.


La competició estava orientada a les dues categories anteriorment citades, no obstant, també podíem participar atletes de les restants categories existents, això si, fora de concurs sense optar a medalla.

En eixe sentit, voldria destacar que em van confirmar que podia participar el dia abans de la competició -divendres- i gràcies a les gestions efectuades pel meu club, el C.A. L'Alcúdia. Cal explicar que les inscripcions a competicions de pista les efectuen els clubs fins el dilluns abans de la competició. El dimarts, la FACV publica les llistes d'atletes admesos per participar, fixant com a criteris el donar prioritat a les categories promesa i veterans en aquest cas, i en darrer lloc a la resta d'atletes d'altres categories per ordre de marques aconseguides a la prova inscrita durant la temporada.

El meu "problema" va ser que, al no disposar de marca en 5000 m.ll. en esta campanya -doncs només he fet 3000 m.ll. i 10000 m.ll., doncs estava en la llista de reserves. Finalment però, tot es va sol·lucionar per sort, ja que estava desitjant debutar en la distància dels 5000 m.ll. i per diversos motius, fins ara no havia pogut participar en cap control on es programara aquesta prova.

La carrera va anar regular, tot s'ha de dir. Per una banda, destacar, una vegada més, el retard en donar l'eixida. En esta ocasió, els organitzadors van acumular un retard d' una hora i 15 minuts, la qual cosa va fer que el 5000, que estava previst que es disputara a les 20'05h, finalment es celebrara a les 21'15h passades... Això no és gens seriós, i la FACV deixa molt que desitjar en l'organització de proves. No és una situació nova d'ara, però sembla que cada any açò va a pitjor, per desgràcia.

D'altra banda i ja centrant-me en la carrera en si, destacar positivament l'eixida, on vaig saber col·locar-me be i no rebre massa colzades, tot i ser una sèrie bastant multitudinària. Vam passar el primer 1000 a 3'13, la qual cosa no està gens malament. Jo volia intentar acostar-me al 16'00 i aquest era un bon pas. Em vaig decidir a tirar del pelotó de 6 persones que circulàvem a eixe ritme i vam passar el 2000 en 6'25. La cosa anava be, però de sobte, aproximadament al km. 3, se'm van esgotar les forces. Havia arriscat molt, m'havia deixat vore massa i anava al límit de les meues possibilitats. De sobte, els meus rivals van assestar un canvi de ritme que em va deixar fulminat i em vaig quedar. Els darrers 1200 metres van ser una lluita contra mi mateix, patint molt i resistint fins creuar la línia del meta.

Al final, un resultat relativament decent, entrant 7é de la sèrie amb un crono de 16:20.08, que suposa la meua millor marca personal en la distància -rebaixant el meu anterior rècord, que estava en 16:20.89, vigent des de l'any 2009-. Però les sensacions no van ser bones. Sé que puc oferir millors prestacions, i potser el ritme que vaig marcar al inici era massa elevat per a mi. De cara a propers intents en esta distància, potser em centre en ajustar millor el ritme als primers 3 km, per tractar d'arribar amb forces al tram final de la cursa.

De moment això és tot. Esta setmana no tinc previst competir, ja que he d'assistir a una boda i per tant em serà impossible. De cara a la setmana següent sí que tinc en ment competir, però encara no sé ni on ni en quina distància. Així que ja aniré comentant.

Salut i quilòmetres.