dimarts, 29 de setembre del 2009

Reflexions d'un dia de pluja...


Hi ha dies que, no se per què, em vénen una série de coses al cap. Em plantege qüestions que semblen una parida, però que m'afecten.

Per exemple: per què hi ha assignatures a la carrera que s'oferixen en principi (i així consta a la pàgina web de la Universitat i als diversos fullets que hi ha a l'abast dels estudiants) en Valencià si després descobreixes que el professor no sap parlar la nostra llengua?
Això si, ell o ella dirà "Si yo entiendo"... I a mi què!!! Jo m' he matriculat en Valencià per rebre la docència en Valencià, i no m'agrada que m'enganyen. Si no hi ha cap professor capacitat per donar la docència en Valencià, doncs que ho diguen amb antelació. Així la gent que es matricula per rebre docència en Valencià ja sap el que hi ha prèviament. D'altra banda pense que és impossible que no hi haja cap persona capacitada per donar en valencià les diverses matèries que cursem al llarg de la carrera...

D'altra banda, em fot prou que hi haja professors que impartisquen docència en valencià quan és més que evident que el seu domini del valencià és prou patètic. No els hi dóna ni per a aprovar el grau mitja...(I fins i tot, tinc en ment una professora, la qual tinc seriosos dubtes que estiga capacitada per superar l'elemental...). Després ens diuen que no volen rebre treballs amb faltes d'ortografia...Cóm es pot ser tan hipòcrita? Si és evident que el nivell d'eixe professor o professora està molt per davall del d'alguns alumnes, és impossible que ell o ella estiga capacitat per a corregir possibles errades. Per això mateix és delicat posar a donar classe a un professor o professora que no té suficient competència lingüística.

En fí, aquestes són les reflexions d'un dia de pluja...