dissabte, 29 de desembre del 2012

III Sant Silvestre Tavernes de la Valldigna - 28/12/2012

Ahir mateix per la vesprada, i després d'haver competit pel matí junt als meus companys del Training Pro Team al Triatló dels Pingüins (fet al qual faig referència a l'entrada anterior d'aquest mateix blog) vaig marxar en direcció a Tavernes de la Valldigna, per acabar de rematar el dia esportivament parlant, amb una Sant Silvestre.

La prova, que es disputava sobre una distància de 3000 metres, va tindre lloc a les 8 de la vesprada. Per sort, no va fer gaire fred, així que vaig poder competir amb pantaloneta curta i tirants sense problema. 

El circit, que transcorria pels carrers del centre de la ciutat, constava de dues voltes distintes. Tot i no estar indicat el circuit amb fletxes al terra (la qual cosa pot donar peu a confusions), no em vaig arribar a desorientar en cap moment perquè vaig tindre la referència visual de la moto que anava obrint la cursa en tot moment. Els punts quilomètrics si que es trobaven indicats amb cartells, la qual cosa  va facilitar que tinguera referències per regular el ritme i arribar sencer a línia de meta.

Pel que fa a la carrera en si, destacar que en la línia d'eixida em veia amb possibilitats de fer pòdium. Per una banda, perquè arribava amb molt bones sensacions després d'una setmana d'entrenaments ben fets. D'altra banda, el nivell dels rivals era relativament assequible, o almenys això em semblava a mi, ja que només coneixia a alguns dels que es trobaven a l'eixida, però eixa és la impressió que a mi em va donar.

L'eixida va ser prou neta, em vaig col·locar be i als pocs metres ja anava encapçalant la prova juntament amb Sergi Tomàs, jove atleta de Montaverner que milita enguany al C.A. Playas de Castelló. Fins el primer quilòmetre i mig vaig poder seguir el seu ritme, però poc a poc vaig començar a despegar-me. En certa manera era d'esperar, ja que encara no estic al 100% i sabia que anava a costar-me seguir-lo. El tercer atleta, Segio Rossell del Amateurs Sports, poc a poc anava retallant distàncies amb mi. Per sort, vaig saber gestionar be les forces i les distàncies, i en cap moment li vaig permetre que se'm posara a roda.

Finalment, quan ja quedaven uns 200 metres per al final de la prova vaig clavar un fort canvi de ritme i vaig assegurar la 2a posició. Sergi Tomàs, que ja va vèncer a la Sant Silvestre de Montaverner (on jo també vaig participar quedant 4t com vaig comentar a una entrada anterior d'este blog) es va imposar de nou amb un temps de 8 minuts i 56 segons. Jo vaig entrar en meta amb un temps de 9 minuts i 18 segons, la qual cosa implica que vaig anar a 3:06 el quilòmetre. El tercer classificat, el veterà Sergio Rosell, va entrar en meta a dos segons de mi, firmant un temps de 9 minuts i 20 segons.

Pel que fa als premis, destacar que em vaig emportar la copa de rigor juntament a una caixeta de Nadal, la qual cosa sempre és d'agrair!

Demà diumenge tindrà lloc la Sant Silvestre d'Ontinyent, en la qual participaré, però cal tindre en compte que aquesta és una prova no competitiva. Per tant, amb aquesta Sant Silvestre de Tavernes tanque l'any 2012 pel que fa a l'àmbit esportiu. 

De cara al mes que ve els objectius són clars: fer un bon paper al cross (especialment a l'Autonòmic per equips d'Alcoi) i provar sort en Pista Coberta amb un 3000 m.l. Però tot això ja anirà venint, i ara és moment de descansar i assaborir el moment!

*Foto del pòdium d'ahir (28/12/12) a la Sant Silvestre de Tavernes de la Valldigna.