diumenge, 23 de desembre del 2012

II Sant Silvestre de Montaverner - 22/12/2012

Ahir, dissabte 22 de desembre vaig acudir a Montaverner a disputar la primera Sant Silvestre d'aquestos nadals.

La prova, organitzada per els companys del C.A. Montaverner, constava d'uns 4 quilòmetres de distància distribuits en dues voltes petites i dos grans. El perfil del traçat no era en sí mateix complicat, però sí que és cert que a la volta gran hi havia una costera d'uns 300 metres que al final et passava factura.

En la línia d'eixida, el nivell d'alguns dels atletes presents garantia que la carrera anava a estar disputada, destacant els atletes locals José Mollà i Sergi Tomàs i els membres del TPT Ontinyent, Adrià Calatayud i Xavi Gironés.

Només donar-se el tret d'eixida se'm van "creuar els cables" i vaig imposar un ritme exigent al grup capdavanter. El fet que la carrera constara només de 4 km, les bones sensacions prèvies i les ganes de provar-me a mi mateix van fer que encapçalara la prova durant pràcticament tot el primer quilòmetre i mig. Per desgràcia, la jugada em va eixir malament, doncs vaig calibrar erròniament les meues forces i vaig punxar, sent adelantat per Jose Mollà, Sergi i Adrià.

Arribats a aquest punt, únicament em vaig dedicar a gestionar les forces que em quedaven per mantindre la quarta posició, ja que la distància amb el 3r classificat era insalvable. Finalment, vaig concloure quart, amb un crono de 12 minuts i 16 segons.

Aquesta carrera, tot i haver-me eixt malament, ha de servir-me com a lliçò. Per una banda, em torna a la cruda realitat, ja que amb dos mesos d'entrenament no puc anar fent eixides explosives, perquè això al final es paga molt car. D'altra banda, pense que si hagués gestionat millor la situació, podria haver estat lluitant per pujar al pòdium. Potser el resultat final hagués sigut el mateix, però de segur que la cursa hauria estat més disputada.

En darrer lloc, voldria destacar la participació de la meua germana, Jésica, a aquesta Sant Silvestre. El seu objectiu era participar i acabar la prova disfressada. I de fet, amb la seua disfressa de pirata va donar la sorpresa i va aconseguir guanyar el trofeu a la millor disfressa femenina. Enhorabona!

Finalment, i ja per tancar vull comentar els plans per a aquesta setmana, amb dies festius pel mig (i la distracció que això suposa), en la qual em marque tres objectuis:
  • Seguir entrenant i assimilant la càrrega per estar "a tope" a finals de gener. 
  • Provar sort a alguna Sant Silvestre més, per rectificar les errades comeses a aquesta carrera
  • Participar i arrassar el proper divendres 28 al Triatló dels Pingüins 2012 amb els companys del Training Pro Team (TPT). Aquesta qüestió de fet es mereix un post propi, i potser al llarg de la setmana entre en detall amb aquest tema.
Bon Nadal!

* Foto amb el mànager-representant-apoderat (mon pare) uns instants després d'haver finalitzat la cursa.