dijous, 19 de setembre del 2013

XX Volta a Peu a Quatretonda - 14/09/2013

Pòdium de la categoria Sènior Masculina a Quatretonda. En esta ocasió vaig aconseguir de nou la 3a posició.
El passat dissabte 14 de setembre a la població de Quatretonda es va celebrar la sisena prova puntuable del "V Circuit de Carreres Populars de la Vall d'Albaida": la XX Volta a Peu a Quatretonda.

En aquesta ocasió calia afrontar un circuit de poc més de 9000 metres, que en els seus primers compassos transcorria per dintre del casc urbà de la localitat per a, a partir del km. 2, enfilar camins rurals que ens van conduir per les contrades del municipi. A partir del km. 8 tornàvem a vislumbrar de nou el casc urbà, i els darrers 500 metres de la cursa transcorrien per una llarga avinguda al final de la qual es trobava situada la línia de meta.

La dificultat d'aquesta cursa es trobava situada entre els kms 2'5 i 7'5, doncs calia pujar i baixar vorejant barrancs. Era un circuit que no invitava a soltar les cames precisament, més bé requeria tirar de força bruta per resistir a les pujades i estirar la gambada a les baixades. Després de la darrera pujada -la més pronunciada de totes- que es trobava sobre el km. 7, la resta del circuit ja era relativament plana -per sort, afegiria jo-.

A títol individual, destacar que les sensacions no van ser les millors, però el resultat final no va estar gens malament: 4t de la General i 3r classificat a la categoria Sènior amb un temps de 32 minuts i 7 segons (resultats ací). Vaig patir de valent, doncs a partir del km. 4 vaig començar a notar com em sortia una ampolla a la planta del peu esquerre. Aquesta molèstia em va donar guerra fins al final de la cursa; de fet, em va obligar a aminorar la marxa als darrers dos quilòmetres perquè el dolor començava ja a ser insuportable. No obstant, vaig aconseguir resistir i només vaig perdre una posició als instants finals.

Davant situacions inesperades com aquesta, poc més es pot demanar. Destacar que, a falta de dos proves per poder completar la classificació General del circuit per categories, vaig 2n en Sèniors -i tot apunta a que si continue com fins ara, esta 2a plaça està assegurada-, per tant cal estar satisfet. Es pot fer millor, és clar, però tampoc cal martiritzar-se si en una cursa les coses no acaben d'eixir a la perfecció.

Esta setmana es disputa a Llutxent la 7a prova del Circuit de la Vall, però en esta ocasió no hi acudiré a la cita. Tinc una carrera més especial en l'horitzó: la cursa que he disputat des que era un xiquet fins a l'actualitat, la cursa del meu barri: el 35é Cross de Sant Rafel.

Esperem que les molèsties desapareguen per tal de poder fer una carrera digna a "casa". En esta prova no valen les excuses: cal donar-ho tot!!

Salut i quilòmetres!