dilluns, 30 de setembre del 2013

XIV Gran Fons Mònica Pont (Albaida) - 28/09/2013

Al XIV Gran Fons Mònica Pont d'Albaida, tractant de retallar distàncies amb els atletes que marxaven en les primeres posicions.
El passat dissabte 28 de setembre, a les 17:30 hores, es donava eixida a la huitena prova puntuable del "V Circuit de Carreres Populars de la Vall d'Albaida": el "XIV Gran Fons Mònica Pont" d'Albaida. 

Aquesta prova, que constava d'una distància total a recórrer de 10900 metres transcorria en els seus inicis pel casc urbà de la població per a, a partir del km. 4, enfilar el carril bici que uneix Albaida amb Benissoda, creuar aquestat petita però acollidora població i seguir cara amunt fins al km. 7'5 aproximadament -on es trobava el punt més alt del circuit-. Una vegada arribats a aquest punt, retornàvem en baixada contínua fins a Benissoda. I pel mateix camí pel qual havíem anat, ara tornàvem a Albaida, això si ara ja buscant la meta.

En esta ocasió les coses no pintaven massa be a nivell personal. El darrer dimarts després de les sèries sembla que em vaig gelar, i el dimecres i dijous portava damunt un constipat bastant important. El divendres van remitir una mica els símptomes tot i que en el rodatge previ al dia de la competició no acabava d'agafar bones sensacions. Per tant, arribava a la línia d'eixida amb molts dubtes sobre el meu estat físic, i vaig decidir realitzar esta cursa amb precaució, eixint una mica més espai del que sol ser en mi habitual per no forçar massa l'organisme. I en qualsevol cas, si el cos responia ja aniria incrementant progressivament el ritme.

Així ho vaig fer, i la veritat és que tot va anar millor del que esperava. Vaig deixar anar als favorits i em vaig quedar comandant un segon grup de perseguidors. Vam aguantar compactes fins al km. 6 aproximadament. A partir d'eixe instant jo vaig incrementar la marxa i vaig escapar en solitari, en busca dels tres atletes que marxaven inmediatament davant de mi (a uns 50-100 metres). Vaig tirar de valent i els vaig retallar distància, però en la baixada vaig perdre una mica de terreny. Al arribar de nou al pla vaig tornar a apropar-me, però caçar-los ja no va estar possible. Potser amb un quilòmetre més...

Al final, vaig ser 6é en la classificació General i 4t Sènior Masculí, amb un temps de 37 minuts i 54 segons (l'any passat, a aquest mateix circuit vaig fer 39 minuts i 35 segons, així que es fa evident que la millora d'un any a altre ha sigut espectacular). Content a pesar de no haver pujat al pòdium, ja que no arribava al 100% i he sumat 3 valiosos punts per a la classificació general per categories del circuit, que a falta d'una prova per completar-lo, m'asseguren pràcticament la 2a posició en la categoria Sènior.

Així doncs, després d'esta cursa a Albaida ja només em queda una carrera per sumar el mínim de 8 que són necessàries per optar a la General del Circuit per categories. I eixa prova que em falta la realitzaré la setmana que ve a Agullent. Una vegada finalitzada dita cursa, donaré per tancada la temporada i m'agafaré unes vacances atlètiques amb una durada aproximada de tres setmanes, que em serviran per carregar les piles de cara a preparar una nova temporada amb nous i ambiciosos objectius a la vista... Però tot això ja arribarà. Ara, a acabar de rematar la feina en Agullent!!