dilluns, 4 de febrer del 2013

Control "B" 3000 m.ll. - 02/02/2013 (El retorn a Pista Coberta).

*Foto del Control "B" de 3000 m.ll., celebrat el passat dissabte 2 de febrer al Palau Lluís Puig de València.
El passat dissabte dia 2 de febrer, i després de pràcticament tres anys sense xafar-la, tornava a competir en la pista "indoor" del Palau Lluís Puig, ubicat a la pedania valenciana de Benimàmet.

Abans que res, però, faré un incís per introduïr-vos en el tema; per als qui no domineu massa en què consisteix açò de l'atletisme, he de dir-vos que la temporada de l'atletisme en pista es divideix en dos "modalitats" (per dir-ho d'alguna manera): Pista Coberta i Pista a l'Aire Lliure.

La Pista a l'Aire Lliure és aquella que de segur haveu vist al poliesportiu de la vostra ciutat, als llibres d'Educació Física o fins i tot envoltant algun estadi de futbol (generalment els estadis que han albergat Jocs Olímpics). La temporada de Pista a l'Aire Lliure sol desenvolupar-se entre els mesos de Març i Agost. Una pista d'atletisme a l'Aire Lliure té una distància total de 400 metres per la seua corda interior (bàsicament això és el carrer 1, el més interior dels 8 amb els quals sol comptar una pista d'aquestes característiques).

Per contra, és probable que mai hageu vist una pista d'atletisme coberta, ja que n'hi ha ben poques. A l'Estat Espanyol, si no estic equivocat, hi ha en l'actualitat només 6 pistes amb aquestes característiques (València, Sabadell, Antequera, Saragossa, Sant Sebastià, Oviedo). La temporada de Pista Coberta sol transcórrer entre els mesos de Desembre i Feber/Març (coincidint amb la temporada de Camp a Través). Com a característiques pròpies, a banda de trobar-se en un pavelló tancat, la Pista Coberta té una distància total de 200 metres per la seua corda interior (tot i que existeixen pistes cobertes homologades amb 175 metres, però no és el cas de la pista valenciana) i compta només amb 6 carrers, front als 8 que sol disposar una pista a l'Aire Lliure.

Feta la introducció, arriba l'hora d'entrar en matèria.

El passat dissabte, tal i com vos he comentat a l'inici em vaig desplaçar fins a València per disputar el control "B" de 3000 metres llisos programat juntament al Campionat Autonòmic de les categories Promesa i Veterans. A grans trets, això de Control "B" significa que a aquesta prova només podien participar atletes amb registres per damunt d'una marca determinada segons la prova a realitzar (carreres, salts i/o llançaments) o bé atletes que no disposaren de cap registre en aquesta temporada. 
En contrast, per accedir a un Control "A" cal tenir un registre per davall d'una marca determinada segons la prova a realitzar (de forma resumida i per tal que se m'entenga més fàcilment: als controls "A" acudeixen els atletes "bons" i als controls "B" acudeixen els atletes "roïns" i aquells que no han competit encara i per tant no tenen cap marca).

El meu repte per a aquesta cursa era obtenir un bon registre per tal d'aconseguir la marca mínima que em permeta d'ací a tres setmanes competir al següent Control "A" en la prova dels 3000 metres llisos, la qual està fixada en 9 minuts i 30 segons.

A les 15'30 hores del dissabte es va donar el tret d'eixida de la meua prova. La majoria de rivals amb qui em va tocar competir eren xavalets (entre 14-16 anys). Només hi havia un atleta que em superara clarament, i vaig optar per deixar-lo anar i fer la meua carrera, ja que no volia eixir-me'n del guió per arriscar més del compte. Així que vaig eixir al ritme que havia estat planificant durant la darrera setmana d'entrenament, i tirant en solitari vaig passar el 1r mil en 3'07, el 2n en 3'08 i el 3r en 3'06, fins acabar en 2a posició, realitzant un temps total de 9 minuts i 23 segons.

Les dificultats que em vaig trobar van ser, per una banda l'absència de rivals del meu nivell (la qual cosa va fer que haguera de "remar" en solitari tota la prova) i d'altra banda els doblats, ja que al tenir la pista només 200 metres vaig doblar pràcticament a tots els meus rivals entre 1 i 3 vegades. Això implica haver d'obrir-se i realitzar algun que altre metre de més. Tot i això, el resultat va resultar àmplament satisfactori ja que vaig complir amb l'objectiu principal (baixar de 9'30) i vaig realitzar la meua millor marca personal en un 3000 m.ll. en Pista Coberta (el meu millor registre anterior, 9 minuts i 28 segons, datava de l'any 2010, quan em vaig proclamar sub-campió autonòmic de la distància en categoria Promesa). Així mateix, pràcticament vaig igualar el meu rècord personal de 3000 m.ll. en Pista a l'Aire Lliure, ja que tinc justament eixa marca, 9 minuts i 23 segons (marca que data de l'any 2008).

Una vegada aconseguida aquesta fita, el nou objectiu implica rebaixar substancialment aquesta marca. Pense que en una carrera amb atletes d'un nivell semblant al meu puc estar per davall dels 9 minuts i 20 segons al 3000 m.ll., però això toca demostrar-ho, i és el que pense intentar fer d'ací a tres setmanes al proper Control "A" que organitzarà la Federació Valenciana d'Atletisme.

Abans peró, aquest mateix diumenge m'espera el Campionat Autonòmic de Camp a Través que organitza el meu club, el C.A. L'Alcúdia, sobre una distància aproximada d'11 quilòmetres i on espere realitzar un paper digne. Ja vos comentaré què tal acaba la cosa!