dijous, 8 de març del 2012

Ct. d'Espanya Universitari de Camp a Través: La prèvia


Be, hui estem a dijous dia 8 de Març, la qual cosa vol dir que la disputa del Ct. d'Espanya Universitari de Camp a Través està al girar la cantonada. I és per això que vull fer un xicotet repàs relatiu a la meua preparació de cara a aquesta cita, així com parlar sobre altres detalls més tècnics com són el pla de viatge, les característiques del circuit, la distància de la cursa...

Així doncs, comencem per parts!

En primer lloc, destacar que, tal i com vaig comentar a l'entrada anterior, no entrava en els meus plans classificar-me per a aquest campionat. De fet, en desembre vaig comprar dues entrades per acudir al concert de Manel que tindrà lloc aquest dissabte a València, i havia planificat un viatge a Madrid en les dates que van del 14 al 19 de març. Com a conseqüència d'haver obtingut la classificació per al Ct. d'Espanya Universitari, he hagut de renunciar a anar a veure als Manel (llàstima, perquè em feia molta il·lusió!) i el viatge a Madrid es manté, però a costa de no tindre temps per a descansar de tant de viatge...

Des del 15 de febrer passat, quan em vaig classificar, fins a dia de hui he incrementat la freqüència i intensitat dels meus entrenaments. La dinàmica ha estat la mateixa, rodar. Però la intensitat i la durada dels rodatges la he anat elevant progressivament. No he inclòs el fer sèries ni canvis de ritme perquè no he volgut arriscar-me; fins ara m'ha anat bé amb aquest plantejament, i sóc conscient de quina és la meua situació actual. Per tant, vaig a ser conseqüent amb els objectius que em plantege complir a aquesta competició, van a ser realistes i basats en les meues opcions d'acord als entrenaments i a l'estat de forma en què em trobe en l'actualitat. Més endavant incidiré en quins són eixos objectius...

Pel que fa al desplaçament fins La Corunya, per fí puc avançar quin és el pla de viatge que ens ha preparat el Servei d'Esports de la UV, ja que ahir vaig rebre el correu electrònic on se'ns detallava el mateix a grans trets. Eixirem dissabte de matí de València en autobús, rumb a Barcelona. Una vegada allà, anirem a l'aeroport per agafar un vol que ens deixarà a La Corunya a mitjan vesprada. Una vegada allí ens establirem a l'hotel i imagine que anirem a donar una volta pels carrers de La Corunya. El diumenge pel matí tocarà competir, i per la vesprada toca repetir viatge a la inversa, per tal de tornar a casa.

Cal destacar en relació al pla de viatge que la UV s'ho ha "currat" ja que anar en autobús des de València fins La Corunya hauria sigut una pallissa monumental. Anar de València a Barcelona en bus, i agafar un vol fins Corunya és més còmode, i ens permetrà als atlestes arribar en millors condicions a la competició. En eixe sentit, recorde un viatge que vaig fer al CT. d'Espanya de Cross per Equips a Jerez, quan estava al C.A. Guadassuar, on vam eixir divendres per la nit, ja que de València a Jerez hi ha 12 hores aproximadament amb bus, i vam haver de dormir a dintre del mateix. Va ser criminal, i el diumenge a la carrera ho vaig pagar car... Per tant, no podria estar més agrait a la UV pel pla de viatge que ens han preparat!

Pel que fa a la competició en si, destacar que el circuit on anem a disputar la cursa es troba a les inmediacions de la Torre d'Hèrcules, a La Corunya. Es troba pegat al mar, i la superfície del terreny presenta un aspecte verdós (gespa alta i frondosa), propi dels crossos del nord. No cal dir que ací a València és impossible trobar un circuit d'eixes característiques...

Si ben és cert que he competit a alguns crossos amb gespa natural (pocs, i fora del País Valencia en totes les ocasions), crec que poc tenen a veure amb el que vaig a trobar-me a La Corunya. Quan vaig córrer a Toro (Zamora) per exemple, el circuit també era de gespa, però aquesta era curta i el terreny estava sec, la qual cosa em va permetre competir amb sabates lleugeres, sense claus, sense cap tipus de problema. Aquesta vegada, però, tot apunta a que hauré de calçar-me les sabatilles de claus, pel que he pogut deduir al veure les fotos del circuit...

Pel que fa a la prova en si, aquesta consistirà en donar 6 voltes a un ciruit aproximat de 2 km. En total la prova constarà d'uns 12 km. Això en principi va a resultar-me un hàndicap, ja que a l'Autonòmic Universitari la distància era de 9 km, i la veritat és que fer 3 km més es nota. Tot i això, també és de veres que he augmentat el meu bagatge de quilòmetres estes darreres setmanes, i crec que estic en condicions d'afrontar eixa distància amb certes garanties (patiré, però acabaré, estic segur!). Altre factor a tindre en compte, com he dit abans, serà el terreny. Estic posar a competir en crossos e terra dura i ferma, amb gespa curteta, gairabé inexistent, fins i tot amb pedres envoltant el circuit. Però el que vaig a trobar-me a La Corunya és totalment distint... Espere adaptar-me a la superfície sense grans dificultats, ja que això afavoriria un millor resultat a la prova. altra qüestió a tindre en compte és si l'organització col·locarà o no troncs per endurir el traçat. Espere que no ho facen, perquè m'adapte molt malament als circuits amb aquest tipus d'"accidents" artificials. De tota manera, i pel que he pogut veure a les fotos de competicions que s'han fet en eixe mateix escenari, no apareixen troncs al traçat del circuit...

En darrer lloc, vaig a exposar quins són els meus objectius de cara a la competició d'aquest diumenge. He de dir que em trobe millor que fa tres setmanes, però també he de confessar que els altres anys que he anat al Ct. d'Espanya Universitari de Camp a Través em trobava en millor estat de forma que ara. Per tant, seria un poc surrealista demanar-me millorar la meua millor classificació, que va ser la 107a posició que vaig obtenir a Albacete l'any 2010. Tot i això, si que tinc esperances de fer un "bon paper" en funció de les meues possibilitats actauls, i l'objectiu que em marque és entrar entre els 110 i els 130 primers classificats. Crec que aquesta és una aspiració realista, i em donaria per satisfet aconseguint-la. Si el resultat fóra millor, això ja seria tot un èxit fora de les meues previsions més optimistes... En fí! Ja veurem cóm transcorre la prova!

Be, crec que la prèvia ha quedat prou completa... Aquesta va a ser la meua última publicació al blog abans de marxar cap a La Corunya, així doncs, em despedisc de tots vosaltres fins que torne del Ct. d'Espanya Universitari de Camp a Través. Ja us contaré l'experiència amb tot tipus de detalls... Esperem que vaja tot be!!!