dimarts, 10 de novembre del 2009

VI Cross d'Atapuerca


Tal i com ja us vaig avançar en posts anteriors, el passat cap de setmana em vaig desplaçar, juntament amb companys del C.A.Torrent, del C.A. Silla i del C.A. La Ribera, fins a la localitat burgalesa d'Atapuerca, on es cel·lebrava la primera competició atlètica oficial de la temporada 09-10.

Vam eixir en bus des de Torrent dissabte de matí. Vam travessar les províncies de València, Castelló, Terol i Sòria, fins que, finalment vam arribar a la província de Burgos.
En primer lloc ens vam desplaçar a Atapuerca per veure in-situ el circuit pel qual havia de transcórrer la competició del dia seguent. Posteriorment vam anar a la ciutat de Burgos, on es trobava la pensió a la qual ens vam allotjar.

De la pensió dir que per a ser un "pis patera", no estava malament...La calefacció funcionava a la perfecció (cosa que s'agraeix, tenint en compte que a Burgos mentre vam estar nosaltres les temperatures oscil·laven entre els 5 i els 10 graus...), les habitacions, malgrat que petites, eren confortables i el w.c., malgrat ser comunitari, no estava mal del tot...

Una vegada instal·lats a les habitacions, vam eixir a fer la visita turística de rigor per la ciutat. Burgos és la típica ciutat de Castella i Lleó, amb la seua Catedral, avingudes amples, carrers cèntrics amb molt de comerç degut a la seua ubicació propera als enclavaments turístics, etc.

Una vegada finalitzada l'excursioneta, se'n vam anar en direcció al baret on teniem contractat el sopar. Per sopar, espaguetis (lo típic en estos viatges) i Calamars a la Romana amb creilles fregides. Un sopar més que digne.

Després de sopar vam marxar cap a l'hostal. Sobre les 12 de la nit més o menys jo ja estava gitat...

El dia seguent, diumenge, ens vam alçar vora les 8 del matí. Després de canviar-nos, vam marxar a esmorzar. L'esmorzar va consistir en un got de llet calenta amb cola-cao i una tostada que no estava gens malament...

Finalitzat l'àpat, vam marxar en direcció a Atapuerca.

Una vegada al circuit, vam replegar els dorsals i vam estar per allà passejant fins que arribés l'hora de l'eixida, que en el meu cas, éren les 13:20.
Destacar que feia molt de vent, i una rasca considerable. Si no recorde mal, em van dir que al circuit, tot i que lluia el sol, estàvem a 5 graus...

Tal i com us vaig comentar, el meu entrenador em va inscriure a la Popular Absoluta, i no a la Senior-Promesa masculina, que era on estava tota la èlit. Tot i que en un principi m'hauria agradat més eixir contra els cracks, ara que ja ha passat crec que la decisió de competir a la Popular Absoluta va estar encertada. Per una banda, si haguera competit contra els cracks, possiblement hauria entrat del lloc 100 en avall. Damunt, hi havia que fer més quilòmetres. I tenint en compte que porte més i mig entrenant i no estic ni de lluny al 100%, val la pena anar poc a poc buscant sensacions.

La cursa, va ser bona. El circuit era totalment plà, d'herba, però no eren necessaris els claus. Jo, de fet, no me'ls vaig posar. A la sortida, molta gent, ja que als de la Popular Absoluta ens van juntar amb els Veterans Masculins (que en són un fum). Això va fer que el moment de la sortida fóra un poc caòtic, ja que havies d'anar en compte per no tropessar amb ningú, ni que ningú t'espentara. A més d'això, com portava la marabunta davant, no veia el circuit i em guiava per intuició, seguint la gent que portava al davant. Salvat l'obstàcle de la sortida, una vegada estabilitzada la carrera, vaig anar progressivament, de menys a més, adelantant rivals, trobant-me francament bé, tot i que la altura dificultava una mica el procés de respiració.
Així doncs, vaig anar francament bé a la primera volta xicoteta i a les dos primeres voltes llargues. Però a la tercera (i última) volta, ja em va costar una mica més, el cansanci anava acumulant-se, i les cames notaven el fet d'haver entrenat només un més i mig després de les vacances. Tot i això, vaig resistir com vaig poder, entrant a meta en un meritori 7é lloc a la categoria Popular Absoluta. Les classificacions al complet, les podeu veure ací.

El balanç general de la cursa és positiu. Per ser la primera, les cames han respost a la perfecció. Ara cal seguir entrenant progressivament per afrontar futurs compromisos important que estàn al caure...Ja aniré comentant-vos al respecte...

Una vegada acabat tot açò, vam tornar a l'hostal, on ens vam dutxar, ens vam arreglar una mica, dinàrem al baret (altra vegada espaguetis i Calamars...) i sobre les 16:30 vam emprendre el viatge de tornada cap a València.

Vam arribar a Torrent al voltant de les 11 de la nit.

I aquest és el resum de la primera competició de la temporada, doncs...

Pd:Us deixe una série de notícies que vfan referència al Cross d'Atapuerca perquè veieu l'impacte mediàtic que té aquesta competició...
Noticia Atapuerca 1
Noticia Atapuerca 2
Noticia Atapuerca 3