dilluns, 27 de maig del 2013

3000 m.ll. Campionat Provincial Juvenil + V Control Absolut (Xàtiva) - 25/05/2013

El passat dissabte 25 de maig, a les 10'30 hores aproximadament, i en la pista d'atletisme de Xàtiva, vaig tornar a competir en pista de nou. La darrera vegada que vaig xafar una pista va ser farà vora un mes, al Ct. Autonòmic Universitari de Pista. En aquella ocasió vaig disputar el 10.000 m.ll., però en esta ocasió, la prova en la qual m'havia inscrit era la del 3000 m.ll.

Aquesta participació en la prova dels 3000 m.ll. es trobava emmarcada en la meua preparació de cara a aconseguir la classificació per a l'Autonòmic Absolut de Pista, en la prova dels 5000 m.ll. Com que encara no havia tingut l'oportunitat de competir en proves de distàncies inferiors als 10.000 m. a l' aire lliure, era una gran oportunitat per testejar el meu estat de forma i conèixer quins aspectes cal millorar de cara als mesos de juny i juliol.

En la llista d'inscrits a la prova, hi havia dos atletes amb marques millors que la meua -Ivan, company de fatigues a la pista d'Ontinyent, i un atleta del Atlético San Sebastián que fa obstacles-, la resta d'atletes inscrits es trobaven prou per davall de les meues prestacions. No obstant, jo esperava que la carrera es desenvolupara ràpida almenys durant el primer tram. 

Una vegada donat el tret de sortida, vaig haver de controlar l'ímpetu d'alguns atletes juvenils que van eixir disparats. Ho vaig aconseguir a mitges, ja que entre el segon atleta -Ivan- i jo, es van colocar dos juvenils que em van fer pantalla durant tot el 1r quilòmetre. En primer lloc destacat es va posar l'atleta del Atlético San Sebastián, que va eixir a ritme de baixar de 9 minuts el 3000.

Així que al pas pel km. 1 vaig arribar en la 5a posició, passant el 1000 en 3'04. Era un bon ritme per fer 9'15 en 3000 m., no obstant calia desfer-se dels dos juvenils perquè m'estaven frenant. De seguida em vaig llevar de damunt al juvenil que portava just davant, i em vaig pegar a l'esquena de l'altre juvenil. Al pas pel 1600 aproximadament vaig decidir jugar-me-la i adelantar tant al juvenil com a Ivan, ja que semblava que el ritme estava decaiguent. Així que em vaig col·locar 2n, i vaig tractar de tirar.

Una vegada em vaig posar davant, vaig veure que cada vegada teníem més a prop al atleta que anava primer, i que caçar-lo era qüestió de metres. Però en arribar al km. 2, l'atleta que anava primer es va parar en sec, i es va retirar. I en arribar jo al km 2. -en un temps de 6'12-, vaig sentir com Ivan, que anava darrere de mi, també parava i es retirava.

Així que a falta d'un quilòmetre em vaig trobar tot sol, en primera posició. Això va provocar que, en certa manera, em relaxara. Per una banda, vaig començar a notar-me fatigat amb les cames prou pesades, i d'altra, al veure que no tenia ningú amb qui "picar-me", inconscientment vaig disminuir el ritme que portava.

Finalment vaig doblar algun que altre atleta a l'última volta, i vaig acabar entrant en meta amb un temps de 9:22.92. Aquest crono suposa rebaixar en mig segon aproximadament la meua millor marca personal, que datava de l'any 2008. No obstant, me'n vaig amb la sensació de que podria haver fet millor registre. 

Va haver alguns aspectes tàctics que no vaig aplicar be, i reconec també que em vaig relaxar al final quan vaig començar a patir, la qual cosa no ajuda quan es tracta d'aranyar segons al rellotge. També és cert que va ser una carrera "rara", on les dos persones amb marques superiors a la meua van abandonar, i em vaig quedar sol a falta d'un quilòmetre sense esperar-ho. Potser en una carrera amb més gent d'un nivell superior al meu m'hauria obligat més, no ho sé. De tota manera, em quede amb la part positiva, doncs vaig fer marca personal a pesar de no haver corregut de la millor forma possible.

Ara, a continuar afinant durant aquesta setmana, amb la intenció de debutar este dissabte per fi en la prova dels 5000 m.ll. Serà la primera presa de contacte amb la distància esta temporada, i espere complir amb escreix. Per ser la primera, jo crec que baixar de 16'10 estaria bé, i si baixara de 16'00 a la primera ja seria fantàstic. No obstant, intuisc que no va a ser gens fàcil. Per tant, caldrà tindre paciència i anar poc a poc.

Per ara això és tot. Continuarem afinant la preparació de cara al dissabte i esperem oferir un bon 5000 a Alfàs del Pi.

Salut i quilòmetres!