dijous, 2 de gener del 2014

VII Triatló dels Pingüins, Sant Silvestre d'Ontinyent 2013 i Feliç any 2014!!

L'equip "Els Pandorinos" format per Xavi Gironés, Alexis Gandia i David Cañete, guanyador de la 2a sèrie del "VII Triatló dels Pingüins d'Ontinyent".
Torne a escriure de nou al blog després d'un mes. La veritat és que tampoc tenia res que contar, o millor dit, no em motivava massa contar allò que em passava... 

El ben cert és que, des de la darrera cursa que vaig fer -el Gran Fons de Muntanya d'Ontinyent- fins al dia de hui sí que m'han passat algunes coses relacionades directa o indirectament amb la meua vessant esportiva, però han sigut més bé notícies negatives. Ho comentaré sense entrar en detall i així ho entendreu amb més claredat:

En la cursa de muntanya d'Ontinyent, arribant a meta vaig patir un percanç -quan només estava a un quilòmetre de travessar la meta- i em vaig girar el turmell esquerre. Quan vaig acabar notava dolor, però pensava que amb un parell de dies de descans, seria suficient per tal que tot tornara "al seu lloc". Lamentablement no va ser així. El dimarts següent vaig pujar a entrenar i als 10 minuts de rodatge vaig haver d'aturar-me, doncs el dolor que sentia al recolzar el peu en terra m'impedia córrer. De fet, eixe dia vaig tornar coixejant a casa...
Després de pràcticament dues setmanes de descans, i d'haver anat al metge i al fisio, vaig poder anar tornant poc a poc als entrenaments. Al principi d'una forma molt tímida, perquè tot i que em trobava millor de la lesió, quan corria tornava a notar dolor i així només empitjorava la situació. 
Es per això que vaig optar per fer altres activitats esportives com la natació o el ciclisme, on no cal recolzar el peu contra el terra, i per tant, activitats en les quals no sentia dolor al realitzar-les. Així, poc a poc, setmana a setmana, he anat alternant dies de natació, ciclisme i carrera contínua suau fins arribar al moment actual. Des d'uns dies arrere fins a hui estic trotant sense dolor -encara que alguna lleugera molèstia encara perdura-, i pareix que el final del túnel ja es troba més a prop. Si tot va com espere, a partir de la setmana que ve és possible que puga tornar a reprendre els entrenaments de qualitat, i calcule que a finals de gener o bé principis de febrer em trobaré en condicions de competir.

Dit això, i a pesar de tot el que us acabe contar sobre la meua lesió al peu, el passat dissabte 28 de desembre vaig prendre part juntament amb els meus companys del TPT Xavi i Alexis al "VII Triatló dels Pingüins d'Ontinyent", una prova lúdico-esportiva per equips organitzada per l’Assemblea de Joves Meruts d’Ontinyent i que combina la natació a les aigües del Pou Clar, una cursa a peu i una prova ciclista.

Me la vaig jugar perquè aquesta prova esportiva diguem-ne que es més per passar l'estona i fer la festa amb els companys que una carrera competitiva -encara que és cert que els guanyadors s'emporten premis interessants, que ara després us explicaré-. Això si, vaig prendre totes les precaucions possibles per tal de no patir molèsties durant la carrera.

Enguany, com a novetat respecte a anys anteriors, destacar que es va canviar una mica el traçat de la prova, incloent-hi un nou segment de carrera a peu -cosa que pensava que enguany no em vindria be per la lesió, però que una vegada acabada la prova puc dir que ens va beneficiar molt- així com la realització de tres curses en lloc d'una, ja que degut a l'augment de participació respecte a anys anteriors i tenint en compte que l'espai és prou reduït i limitat, seria molt arriscat "soltar" a 17 persones a la vegada. Aquest any, per tant, en lloc de premiar als tres primers equips classificats, es premiava a l'equip guanyador de cadascuna de les tres sèries que es van realitzar. El premi per als guanyadors consistia en 4 entrades per a acudir al Festivern (el Festival de música en valencià de les Comarques Centrals, que es celebra entre els dies 30, 31 i 1 a Tavernes de la Valldigna) i 60 euros en consumicions a dit esdeveniment.

El nostre equip, al qual vam anomenar "Els Pandorinos" va quedar enquadrat en la segona sèrie amb altres 5 equips més. Des de l'eixida, -que aquest any es donava a la casa de l'Alba amb un recorregut de carrera a peu fins arribar a la presa del Pou Clar on esperava el nadador-, el nostre equip va obtindre un avantatge espectacular. Quan li vaig donar el relleu a Xavi -el nostre nadador-, la resta de corredors encara no havien pujat les escales del Pou Clar. I quan Xavi va acabar el tram de natació i em va tornar el relleu, la resta de nadadors encara es trobaven a mitjan trajecte. Per tant, quan li vaig passar el testic a Alexis -el nostre ciclista-, l'avantatge era tan gran que la victòria estava més que assegurada.

Així doncs, vam finalitzar la prova sent els primers amb solvència i aconseguint els premis abans esmentats. Destacar que per a mi era la segona vegada que participava en aquesta prova, i la primera que aconseguia guanyar -doncs l'any passat la cosa no ens va anar massa be, especialment al segment de natació on vam eixir dels últims-.

Dos dies després, el dilluns 30 de desembre, tal i com marca la tradició, vaig participar un any més a la Sant Silvestre d'Ontinyent -una prova no competitiva d'uns 5 quilòmetres de distància que recorre alguns dels carrers més emblemàtics de la meua ciutat-.

De la cursa, al ser no-competitiva, no tinc massa coses que contar. Dir que vaig entrar més o menys dels 10 primers de la general malgrat no portar un ritme massa elevat -la gent en esta prova s'ho agafa amb molta calma, la veritat-. Posteriorment, al tradicional sopar i sorteig de regals que es va celebrar al Centre Comercial El Teler, destacar que enguany em va somriure la fortuna i vaig resultar agraciat amb un coixí ergonòmic gentilesa de Todocama.

I amb això crec que de moment és tot. Ara només queda anar recuperar-se totalment de la lesió al peu per poder competir al 100%. Espere poder tornar a escriure prompte per ací, contant-vos "batalletes atlètqiues", això seria un molt bon senyal!

Per últim, només em queda desitjar-vos un feliç any 2014, esperant que durant aquest any us vagen les coses tal i com vosaltres espereu!!