dilluns, 25 de novembre del 2013

Primera competició de la temporada: "Gran Fons de Muntanya Ciutat d'Ontinyent" - 24/11/2013

Pòdium local masculí de la I edició del "Gran fons de Muntanya Ciutat d'Ontinyent": 1r classificat local Gilberto Vicedo; 2n classificat local Juan Martínez; 3r classificat local David Cañete (jo).
Després d'haver parat completament durant el mes d'octubre, i amb només 4 setmanes d'entrenament, ahir (24/11/2013) vaig disputar la meua primera competició de la Temporada 2013/2014: el "I Gran Fons de Muntanya Ciutat d'Ontinyent"

Res millor que començar la temporada a "casa", malgrat que ni estic habituat a córrer per muntanya ni estic posat a realitzar carreres que sobrepassen els 10 km de distància. Així que esta carrera suposava un doble repte per a mi: pel tipus de terreny sobre el qual es disputava i per la distància total a recórrer (21500 metres en total).

La cursa, magníficament organitzada pel Club d'Atletisme Vall d'Albaida - CAVA (als quals vull reconèixer i agraïr el seu esforç i dedicació per tractar de potenciar l'Atletisme en les seues diferents vessants a la ciutat d'Ontinyent), constava d'un total de 21'5 km, amb eixida des de la pista d'atletisme, per posteriorment pujar fins al cementeri i des d'allà enfilar la serra del Torrater, per on transcorria la major part de la prova. Finalment, tocava tornar baixant per on havíem vingut al principi de la carrera i arribar de nou fins la pista d'Atletisme, on es trobava la línia de meta.

Personalment, els meus objectius en esta cursa -tenint en compte que encara vaig curt de preparació i que mai havia realitzat una cursa per la muntanya- eren, per una banda, tractar de finalitzar entre els 15/20 primers; d'altra banda volia intentar creuar la meta en menys d'1 hora i 45 minuts; i finalment aspirava a pujar al pòdium local (ja que es premiava als tres primers atletes ontinyentins en creuar la línia de meta).

I ara, una vegada finalitzada la competició, puc dir que vaig complir amb solvència tots tres objectius. Per una banda, vaig arribar a meta com a 6é classificat de la General (5é Sènior Masculí), d'altra banda vaig marcar un crono en meta d'1h 40 min i 21 seg, i finalment vaig aconseguir pujar al pòdium local ja que vaig ser el 3r ontinyentí en creuar la línia de meta. Els resultats complets es poden consultar ací.

Respecte a la cursa en si, destacar la seua duresa, especialment les dues pujades fins a les antenes, on fins i tot arribàvem a caminar degut a la pronunciada pendent que aquest tram presentava. Personalment, em va agradar el circuit, potser preferiria que la carrera fóra més curta (els tres últims km em van sobrar...), però també reconec que amb una mica més de preparació la distància no és excessiva. Vaig patir en les baixades, sobretot en la primera més tècnica (vaig perdre unes 10 posicions en qüestió de 300 metres, però és que els "montanyeros" es tiren en plan kamikaze, i jo no em veia en condicions de baixar així, preferia no jugar-me-la ja que el risc de realitzar una mala xafada, pillar una pedra i caure era prou elevat baix el meu punt de vista). No obstant en els trams més "plans" i en les pujades vaig retallar (i ampliar) molt les diferències. Com a curiositat, destacar també que a falta d'un quilòmetre per a meta - i ja en l'asfalt- em vaig girar el peu, en clavar-lo en un forat i fer un mal "apoyo". Vaig haver d'aminorar la marxa, però vaig poder arribar a meta, amb dolor això si, però vaig arribar a meta sense perdre la posició. Hui encara note molèsties, però per sort només ha sigut una xicoteta torcedura, tinc uns turmells a prova de bombes...

I no voldria acabar aquest escrit sense abans felicitar a Gilberto Vicedo, jove atleta d'ací d'Ontinyent pertanyent al CAVA -club organitzador de la prova-, que va realitzar una carrera espectacular. Va eixir junt a mi durant els primers quilòmetres, però poc a poc va anar progressant, adelantant rivals, i finalment va obtenir la 2a posició de la General, sent així el primer atleta local i demostrant el seu excel·lent estat de forma. Enhorabona Gilberto, a seguir així!! 

Ara toca continuar preparant-se poc a poc per a poder afrontar amb garanties esta temporada que tot just acaba d'encetar-se. Possiblement, la propera competició que dispute, si tot va com cal, serà el Cross de Iecla (Múrcia), programat per al diumenge 15 de desembre. Així que ja aniré informant-vos...

Salut i quilòmetres!!