dijous, 15 d’agost del 2013

I Volta a Peu a Bèlgida - 10/08/2013

Pòdium de la categoria Sènior Masculí a la "I Volta a Peu a Bèlgida" disputada el passat 10 d'agost. En esta ocasió vaig haver de "conformar-me" amb la 3a posició.

El passat dissabte 10 d'Agost es va disputar a Bèlgida la tercera prova puntuable del "V Circuit de Carreres Populars de la Vall d'Albaida". En esta ocasió tocava afrontar una volta a peu de 7000 metres de distància, que transcorria pels voltants del tèrme municipal de Bèlgida exceptuant l'inici i el final de la cursa, que passaven per dintre del casc urbà. Cal destacar l' enorme duresa de la prova, amb constants pujades i baixades, així com l'hora de celebració de la mateixa - a les 7 de la vesprada- que no era gens propícia per a realitzar esforços estant com estem en ple mes d'agost i amb temperatures superiors als 30 graus...

Personalment no vaig acabar massa satisfet de la meua actuació. Vaig aconseguir finalitzar en la 5a posició de la Classifiació General i 3r en la categoria Sènior masculí (de 18 a 34 anys). És clar, venint d'obtindre millors resultats, aquest em sap a poc. Ben és cert que les característiques de la prova no em beneficiaven (especialment el tema de les baixades tan prolongades, que em passen factura). Al final, la millor conclusió que puc traure és que he supera esta cursa "mata-persones", no m'he lesionat -si bé vaig finalitzar amb els quàdriceps bastant carregats, però amb el pas dels dies la veritat és que ha remitit la inflamació-, i he salvat la papereta pujant al pòdium.

De cara al futur, ho tinc clar: no pense tornar a aquesta cursa. I no és pel fet que el resultat no m'haja acompanyat massa. La veritat és que m'agrada córrer i estime la meua salut; no m'agrada córrer a una hora on les altes temperatures desaconsellen qualsevol tipus d'esforç físic intens, això unit al fet de tindre que realitzar baixades com si fóra una cabra montesa desbocada i jugant-me la funcionalitat dels meus genolls i quàdriceps. Crec que estes qüestions deurien plantejar-se-les molt seriosament els organitzadors d'algunes de les curses del circuit de la Vall...